Rezultate slabe de la bacalaureat au fost cauzate de atitudinea autoritatilor de discreditare a cadrelor didactice si a elevilor, dar si de lipsa masurilor coerente si eficiente care sa conduca la imbunatatirea reala a procesului instructiv-educativ, considera Federatia Asociatiei de Parinti.Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti-Invatamant Preuniversitar (FNAP-IP) este ingrijorata de slabele rezultate ale examenului de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2011, se arata intr-un comunicat al FNAP-IP, remis agentiei Mediafax.
"Apreciem ca slabele rezultate obtinute de catre absolventii de liceu, promotia, 2011 se datoreaza in primul rand atitudinii de discreditare a invatamantului romanesc, atat a cadrelor didactice, dar si a elevilor, de catre autoritatile statului si a lipsei masurilor coerente si eficiente care sa conduca la imbunatatirea reala a procesului instructiv-educativ. Copiii sunt produsul acestui sistem de educatie hulit de insusi ministrul Educatiei!", precizeaza FNAP-IP.
Potrivit Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti-Invatamant Preuniversitar, MECTS s-a multumit sa instaureze masuri pentru eliminarea posibilitatilor de frauda din salile de examene, lucru laudabil, dar, fara a asigura un climat unitar la nivel national.
Parintii cred ca acest lucru trebuia facut discret, fara a instaura stresul asupra copiilor si fara ca acestia sa fie tratati din start ca infractori.
"Din pacate, in acest mod s-a procedat si cu unele cadre didactice care au asigurat desfasurarea examenului: fie au fost tratate ca si elevii, infractori, fie gardieni. Am atras atentia in nenumarate randuri reprezentantilor MECTS asupra necesitatii unei reforme reale, coerente, planificate, ancorate in realitatea societatii care sa conduca la imbunatatirea efectiva a sistemului si care sa nu inceapa cu finalul-evaluarea elevilor, dar