Jean-Philippe Dayraut și Dacia Duster „No Limit” au obținut un loc pe podium la vestita competiție de viteză în coastă Pikes Peak International Hill Climb, desfasurată în Colorado springs, SUA, pe 26 iunie. Campion multiplu al curselor pe circuit în Franța, Dayraut a reușit performanța de a parcurge traseul dificil de 20 de km în numai 10’ 17’’, la volanul modelului unicat Dacia Duster de 850 CP, dezvoltat de Renault sport Technologies, Tork Engineering si sodemo.
Aflat la prima sa participare Pikes Peak, cea mai exigenta cursa de viteza in coasta, Jean Philippe Dayraut a avut de infruntat piloti consacrati pe acest traseu, buni cunoscatori ai circuitului si ai capcanelor pe care acesta le ascunde. Vehiculul Dacia Duster „No Limit” a concurat la clasa „Unlimited”, care nu impune nici un fel de restrictii legate de puterea motorului sau cilindreea sa, masa, pneuri, transmisie sau aerodinamica. Printre elementele care au stat la baza performantei acestui model sunt motorul de 850 CP, pregatit de sodemo pe baza blocului motor V6 3,8l al lui Nissan GT-R, cutia de viteze secventiala sadev cu sase rapoarte sau elemente de aerodinamica precum eleroanele, testate in tunelul aerodinamic.
Recordul Pikes Peak International Hill Climb a fost doborât de Nobuhiro „Monster” Tajima, care a reusit sa urce muntele cu prototipul sau, suzuki sx4 Hill Climb special, in doar 9’ 51’’ secunde. Tot el este titularul recordului anterior de 10’ 01’’. Pe locul al doilea s-a clasat Rhys Millen, aflat la a patra participare in cursa de la Pikes Peak. Acesta a obtinut un timp de 10’ 09’’, la volanul modelului Hyundai Red Bull.
Circuitul de la Pikes Peak are aproape 20 de km lungime si 156 de viraje periculoase. El urca de la 2860 la 4300 m altitudine, iar presiunea aerului si diferentele de altitudine influenteaza in mod decisiv atât rezistenta pilotului, cât si perfo