Succesul reţelelor de socializare precum Facebook se bazeză pe stimularea emoţională puternică ce apare odată cu împărtăşirea poveştilor şi a bârfelor cu prietenii, spun oamenii de ştiinţă americani.
Cercetătorul Jonah Berger, citat de cotidianul britanic „The Daily Mail", susţine că emoţiile puternice precum fericirea sau furia au şanse mai mari să fie împărtăşite cu prietenii de pe internet. Afirmaţiile sale se bazează pe două studii realizate recent de Universitatea din Pennsylvania (SUA).
La primul experiment au participat 93 de studenţi care au fost puşi să urmărească două tipuri de clipuri: unele care îi făceau să simtă emoţii puternice, precum frica, şi altele bazate pe triseţe sau pe bucurie moderată. Partea a doua a experimentului a constat în prezentarea unui clip neutru emoţional, studenţii fiind întrebaţi apoi dacă sunt dispuşi să-l arate mai departe prietenilor lor.
Studiul a demonstrat că cei care au urmărit imaginile care prezentau emoţii puternice au fost mai înclinaţi să posteze clipul online. Al doilea studiu al cercetătorului american a urmărit comportamentul a 40 de studenţi, împărţiţi în două grupe. Primii au fost puşi să stea nemişcaţi, iar ceilalţi, să alerge pe loc. Apoi, li s-a cerut să citească un articol neutru de ziar. Cei care au alergat pe loc au fost mai înclinaţi să îl trimită prietenilor prin e-mail, datorită stimulării emoţionale oferite de efortul fizic.
„Când ceva te înfurie sau te întristează este mai probabil să împărtăşeşti acel lucru cu familia şi cu prietenii. Există un interes imens legat de reţelele sociale, dar pentru ca organizaţiile să le folosească eficient trebuie să înţeleagă de ce oamenii vorbesc şi împart anumite lucruri prin intermediul lor", a mai spus Berger.