PwC România a lansat prima carte de strategie de afaceri care analizează modelul de dezvoltare al companiilor din România
Bucureşti, 5 iulie 2011. PwC România a lansat azi în cadrul unui eveniment special organizat la Banca Naţională a României, cartea de strategie de afaceri „Formule de succes pentru următorul deceniu. Companii care au învins criza”, prima astfel de lucrare publicată în România care include o analiză detaliată a strategiilor de succes aplicate de companiile internaţionale şi cele locale din diferite sectoare economice.
Cartea, apărută la editura Publica, a fost scrisă de o echipă de consultanţi din cadrul PwC România, condusă de Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC România şi Managing Partner PwC South-Eastern Europe, şi de Andrej Vizjak, Partner, PwC România şi Consulting Leader, South-Eastern Europe.
„În actualul context economic, în care se manifestă puternice tendinţe de concentrare în toate sectoarele, accesul la finanţare este destul de costisitor şi dificil, iar globalizarea pune presiune asupra companiilor de a face faţă concurenţei la nivel mondial, această carte identifică o serie de strategii prin care companiile pot, nu doar să supravieţuiască, dar şi să prospere”, a declarat Andrej Vizjak.
Ideea centrală a cărţii este că, în funcţie de gradul de internaţionalizare şi de diversificare a produselor, companiile de succes pot fi împărţite în patru mari categorii: local specialist, regional hero, international champion şi industry shark, fiecare cu tipologia sa specifică de creştere.
Companiile tip Local Specialist sunt de dimensiuni mai mici, având un grad redus de internaţionalizare şi diversificare a produselor. Acestea achiziţionează de cele mai multe ori societăţi pentru un preţ de cumpărare sub 3 miliarde USD, care operează în acelaşi segment de piaţă şi, de regulă, în aceeaşi ţară sau arie geo