Un meci, indiferent că este Steaua-Dinamo sau Chiajna-Ceahlăul, costă, în medie, 103 mii euro
Costurile per partidă sunt mai mari decât pot scoate televiziunile din publicitate
OmnicomMediaGroup: Miza licitaţiei a fost loializarea abonaţilor TV
A trecut deja o săptămână de la licitaţia pentru drepturile de televizare a meciurilor din campionatul naţional de fotbal. Referindu-ne strict la meciul dintre preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), Dumitru Dragomir, şi televiziuni putem spune că şeful mare la Ligă a ieşit câştigător. Câştigătorii licitaţiilor au plătit un preţ cam mare în raport cu piaţa media din România. Sumele achitate pe pachetele de meciuri au fost mai mari decât pot scoate televiziunile din vânzarea de spaţiu publicitar. Preţul nu e tocmai cel corect, ţinând cont de preţul publicităţii actuale în România. Cu tot cu TVA, preţul final trece de pragul de 100 milioane de euro. În următorii 3 ani, dacă nu se schimbă formatul campionatului, sunt programate 972 de meciuri. Astfel, în medie, pentru transmisia unui singur meci, s-a plătit un preţ de aproximativ 103.000 de euro.
Cristian Mucichescu: Nu cred că se pot scoate astfel de sume din publicitate
Contactat de Curierul Naţional, Cristian Mucichescu, managing director al OMD România, a declarat că nu crede că din publicitate se pot scoate asemenea sume, mai ales ţinând cont că piaţa de media şi publicitate a scăzut în ultimii 3 ani. Aşadar scopul a fost altul decât doar acela de a avea de unde scoate publicitate. "Personal, eu nu cred că se pot scoate astfel de sume doar din vânzarea de publicitate. Cred că, dacă ne uităm cu atenţie, observăm că miza este de fapt câştigarea şi loializarea abonaţilor. Dintre câştigători, cel mai mare număr de pachete revine RCS&RDS - 7, urmat de Antena 1 şi Romtelecom - Dolce TV, adică 8 din 9 pachete aparţin unor fi