De la introducerea paşapoartelor electronice, mii de mureşeni solicită, lunar, eliberarea unor astfel de documente.
De la începutul anului şi până acum au fost eliberate aproape zece mii de paşapoarte în Târgu-Mureş. Aluxul mare de solicitări a venit o dată cu apropierea vacanţei, având în vedere că doar în luna mai peste 2.700 de mureşeni au solicitat paşaport.
Angajaţii Serviciului Paşapoarte se aşteaptă la o creştere substanţială a numărului de cereri în luna august, în special din partea celor care lucrează în străinătate şi care vor folosi perioada concediului în ţară pentru reînnoirea documentelor. „E foarte important ca oamenii să ştie exact când le expiră paşapoartele, pentru a nu plăti mai mulţi bani pentru un act în regim de urgenţă, a cărui valabilitate este mult mai mică decât în cazul unui act eliberat normal“, ne-a declarat Dorin Ciobanu, şef Serviciu Paşapoarte Mureş.
Actele necesare
Cei care doresc să obţină un paşaport trebuie să se prezinte la ghişeele serviciului, de pe strada Călăraşilor nr.26-28 cu o cerere, documentele de identitate şi cele de căsătorie (dacă este cazul). Contravaloarea paşaportului electronic este de 244 de lei, iar a celui temporar de 84 de lei. La ambele se adaugă o taxă consulară de 32 de lei. Programul săptămânal pentru depunerea cererilor este: luni - 8.30-16.30, marţi - 8.30-18.30, miercuri - 8.30-16.30, joi - 8.30-16.30, vineri - 8.30-16.30.