Ministrul mediului şi pădurilor, Laszlo Borbely, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că există posibilitatea ca, în viitor, să fie pusă în aplicare o taxă auto unică.
'Din punctul meu de vedere, rămân la ideea ca diferenţa de bani pentru taxa auto să se dea înapoi, să se reducă valoarea taxei cu 20 - 30% plus ca plata taxei să se facă la prima înmatriculare şi pentru maşinile intrate în circulaţie înainte de anul 2007. O altă idee a mea este introducerea unei taxe de poluare pentru toată lumea. Este o variantă de viitor', a menţionat Borbely.
Referitor la situaţia actuală a taxei auto, oficialul a spus că acordul ministerelor implicate este obţinut, iar după o ultimă discuţie cu primul ministru, Emil Boc, proiectul de lege va intra în şedinţa de Guvern.
'Avem finalizat proiectul de lege şi avem avizul ministerelor. Urmează să avem o discuţie finală cu premierul, după care vom intra în şedinţă de Guvern. În 2010, au fost 110.000 de maşini noi cumpărate în România şi 230.000 de maşini second-hand, dintre acestea 41% fiind mai vechi de zece ani. În aceste condiţii, statul român nu putea să-şi permită să nu reacţioneze la acest lucru. Aşa încât, cine aduce o maşină în ţară mai veche de zece ani, trebuie să plătească o taxă mai mare', a explicat Borbely.
Proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul MMP, prevede introducerea unei metode de calcul care să permită taxarea corectă şi reală a poluatorilor, bazată pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsă de aceştia, ajungându-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% faţă de situaţia actuală.
Totodată, posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel, prevăzute cu filtru de particule, vor plăti o taxă auto cu 25% mai mică, dacă, în prealabil, prezența filtrului a fost confirmată de Regia Autonomă ''Registrul Auto