Saturatia, patrunderea masiva a unor branduri in retelele de socializare, spatiu creat initial pentru oameni, sau chiar vacanta studentilor sunt cateva dintre motivele care au facut ca Facebook sa scada in state dezvoltate ca Marea Britanie, Norvegia sau Canada, desi castiga tot mai multi adepti in Romania, Mexic sau Brazilia.
Amenintarea este cu atat mai mare pentru platforma fondata de MarkZuckerberg cu cat si Google a venit cu propria retea. Asta inconditiile in care populatia globala este tot mai avida de comunicareasociala virtuala.
Alexandra Sanduleasa, social media specialist in cadrul agentiei Advanced Ideas, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca este normal ca Facebook sa aiba o fluctuatie in numarul de utilizatori.
Si asta pentru ca foarte multi si-au facut un cont datorita trendului, pentru ca apoi sa renunte la el fie nemaiavand activitate, fie pentru ca nu li s-a mai parut interesant sau nu au vrut ca toata lumea sa aiba acces la viata lor personala.
"Desigur ca ar fi putut sa-si seteze contul astfel incat doar anumite persoane sa le vada activitatea, insa probabil ca nu au vrut sau nu au stiut cum sa faca aceste setari. In orice caz, Facebook nu este pentru toata lumea si cei care il parasesc au ajuns probabil la un punct de activitate sociala care nu mai implica impartasirea cu prietenii lor a tuturor lucrurilor din viata cotidiana", a mai spus Alexandra Sanduleasa.
Pe de alta parte, analistul apreciaza ca se poate lua in calcul si situatia de saturatie de pe piata din SUA a utilizarii acestei platforme. Asta si in conditiile in care marea masa a utilizatorilor americani, de peste 13 ani, au avut acces la Facebook inca din 2006, numarul crescand foarte mult in jurul lui 2008.
S-au plictisit de Facebook
"Deci se poate intelege cum o parte din utilizatorii mai vechi s-ar fi