Faimoasele buticuri frantuzesti, neintrecute in toata Europa datorita rochitelor, bluzitelor si multor produse estivale de fin rafinament, resimt in ultima vreme un declin, prin concurenta marilor marketuri, dar si prin abilitatile comertului electronic, in ton cu acel ceva diafan, caruia, daca nu-i spui fashion, inseamna ca n-ai vorbit romaneste.
Analizand dinamica vanzarilor, portalul 20minutes observa cum nu se mai inghesuie clientii tocmai in toiul sezonului, cand altadata vanzarile de imbracaminte si accesorii estivale demarau exploziv.
Scaderea cifrei de afaceri este confirmata clar de Federatia nationala a confectiilor (FNH), care reprezinta interesele a 37.000 magazine din Franta si constata ca marea lor majoritate se afla pe un trend negativ.
Totusi, micile buticuri, cu clientela fidela brandului si fascinata de atractia unicatului, sunt privilegiate. Scaderea vanzarilor la aceasta categorie s-a limitat la 3% in 2009, inca 1% in 2010, iar in primele patru luni din 2011, inca 0,2%.
Este greu ca, prin extrapolare, sa apreciem cum se va incheia bilantul anual pentru acesti privilegiati, dar nici nu-si inchipuie cineva ca vom mai intalni vreodata gloria de odinioara a buticurilor.
Singura consolare este constatarea Institutului Francez de Moda (IFM), al carui reprezentant, Gildas Minvielle, este convins ca, oricat ar continua declinul, atata timp cat rata acestuia este in scadere, segmentul respectiv de comert tot mai are un viitor.
Incepe marele razboi dintre magazine si Internet
In marile magazine, furnizorii de confectii si-au atras anul acesta clientii anuntand perioada de solduri cu o saptamana mai devreme decat in alti ani. Soldurile sunt si ele un truc, pentru ca omul, odata intrat in magazin ca sa apuce soldul, mai goleste portofelul si pe la raioanele fara reduceri.