Cum ar trebui sa imi dau demisa, ce ar trebui sa fac, sa spun sau sa nu fac? Ne-am pus cu totii cel putin o data aceste intrebari si, cu siguranta, pentru multi dintre noi va veni iar momentul cand ne vom afla in fata acelorasi intrebari.
Fara sa te gandesti inainte si fara sa faci un plan, este posibil sa alegi calea nepotrivita de a-ti inmana demisia: de la urlete, trantit de usa si injuraturi pana la disparitia neasteptata si neanuntata. Nici una dintre aceste optiuni, nu este cea potrivita.
Angajatul care stie sa isi dea demisia cu eleganta, da un preaviz de cel putin doua saptamani, face o cerere de demisie scrisa si stie sa multumeasca pentru oportunitatile de pana acum, va fi cel care va castiga si care va avea mai multe sanse de a primi recomandari pozitive.
Nu uita, atunci cand ti-ai dat demisia, ai ramas fara loc de munca si ai nevoie de toate recomandarile posibile. Lasa loc de buna ziua si fa in asa fel incat sa fii regretat la fostul loc de munca.
Mai jos, cateva sfaturi despre ce este indicat si ce nu este indicat sa faci atunci cand iti dai demisia.
Fa curatenie in calculatorul de serviciu
Chiar daca ai anuntat cu preaviz, angajatorul tau poate sa fie de acord cu tine pe de-a intregul si sa iti spuna sa pleci chiar din acel moment. Asa ca, inainte de a iti inmana demisia, fa curatenie in calculator. Sterge toate dosarele personale si goleste casuta de email. Ia toate contactele celor cu care vrei sa pastrezi legatura, in rest sterge toate lucrurile personale.
Nu scrie despre ceea ce nu ti-a placut la locul de munca
Oricat de mult ti-ai uri slujba, seful sau compania, nu scrie aceste lucruri intr-un email sau in cererea de demisie. Aceasta va fi anexata la dosarul tau si te va bantui chiar si peste multi ani de la eveniment. Nu merita chiar deloc.
St