Draft Acord de Mediu pentru DN66A Descarcă fişierul ataşat
DN 66A este inutil pentru comunităţile locale, dar o agresiune împotriva naturii, declară la RFI Gabriel Păun, preşedintele asociaţiei Agent Green, în contextul în care Agenţia Naţională de Protecţie a Mediului este pe cale să permită buldozerelor să intre în Parcul Naţional Retezat.
Ecologiştii încearcă să blocheze asfaltarea unui drum forestier ce trece printr-o zonă protejată, ultimul Peisaj Forestier Intact din zona de climă temperată a Europei.
Vezi în cele ce urmează ce zone străbate şi cum pătrunde asfaltul în Parcul Naţional Retezat, într-un interviu acordat RFI de Gabriel Păun, preşedintele Agent Green.
Până acum 12 ani, Drumul Naţional 66A intra în categoria drumurilor judeţene, legând toate oraşele miniere de pe Valea Jiului, de la Petroşani până la Câmpul lui Neag. Urma un drum forestier, utilizat pentru situaţii de urgenţă - evacuarea turiştilor răniţi pe traseele montane, în caz de incendiu de pădure etc.
Ideea străpungerii Parcului Naţional Retezat cu un drum naţional asfaltat datează din 1999 când, printr-o hotărâre de guvern, preşedintele în exerciţiu, pe atunci ministru al Transporturilor, a reclasificat acest drum forestier într-unul naţional ce urma sa fie asfaltat.
Am rămas surprinşi şi nu am crezut că acest lucru se va întâmpla vreodată pentru că, puţin mai la sud, exista un alt drum deja asfaltat ce leagă Petroşani de Băile Herculane, prin Baia de Aramă, suficient pentru nevoile comunităţilor locale. Nu ne-a venit să credem că se doreşte să se treacă cu un astfel de drum chiar prin Parcul Naţional Retezat (zonă protejată – n.red.). Însă lucrările au început, puţin după 1999; s-a făcut primul tronson până mai sus de Câmpul lui Neag, apoi s-a făcut şi tronsonul II, în ilegalitate, fără acord de mediu, fără studiu de impact, finalizat în 2006. Atunci, d