Înainte de a pleca în vacanţă este bine să vă notaţi numărul de urgenţă al băncii unde puteţi anunţa imediat pierderea sau furtul cardului. În cazul în care vă gândiţi că astfel de incidente pot fi rezolvate şi după întoarcerea din concediu, riscaţi să suferiţi pierderi irecuperabile din contul bancar.
În cazul în care călătorim cu cardul la noi este important să fie luate măsuri de siguranţă pentru a preveni apariţia unor fraude. Cel mai frecvent, acestea apar o dată cu pierderea sau furtul cardului.
Chiar şi fără a dezvălui nimănui codul PIN, fraudatorii pot face tranzacţii neautorizate cu cardul pe internet. În străinătate, riscurile sunt şi mai mari, deoarece acolo unii comercianţi nu solicită introducerea codului PIN.
Un client al Băncii Transilvania a ajuns să suporte o pagubă de 800 euro, deoarece a anunţat banca după 2 zile de la pierderea cardului. Chiar dacă se afla în străinătate şi nu avea roamingul activat, banca a apreciat că utilizatorul a dat dovadă de neglijenţă gravă deoarece, şi după sosirea în ţară, a informat banca abia în următoarea zi.
Singurul mod în care ne putem proteja împotriva unor astfel de incidente este anunţarea imediată a băncii, după ce am constatat pierderea sau furtul cardului. De aceea, este esenţial să avem la îndemână numărul de urgenţă al băncii, care poate fi apelat la orice oră.
Un apel rapid face cât toţi banii din cont
Anunţarea băncii în cel mai scurt timp conferă consumatorilor şi dreptul de a beneficia de prevederile legale favorabile. În acest caz, pierderea maximă care poate fi suportată de client este de maximum 50 euro, pentru tranzacţiile care au avut loc până la anunţarea băncii, dacă sunt îndeplinite două condiţii de către client:
1. a anunţat imediat banca despre furt/pierdere;
2. a păstrat elementele de securitate ale cardului în siguranţă.