România virtuală generează vânzări de circa 300 de milioane de euro, iar specialiştii spun că ritmul de creştere de anul acesta va depăşi 20%. Magazinele de haine şi cele care oferă cupoane de reduceri sunt vedetele online-ului românesc în 2011, potrivit specialiştilor din piaţa de profil.
Despre Florin Grozea (solistul Hi-Q) lumea ştie că face muzică. Puţini au însă idee de faptul că el se numără printre cele câteva mii de români care construiesc propria afacere, pe internet. Încă din 2006, Florin de la Hi-Q a pus la bătaie câteva mii de euro şi a dat drumul site-ului eOk.ro, un mediu online special conceput pentru ca artiştii şi casele de discuri să promoveze şi să vândă muzică. „Împreună cu partenerii mei din companie am investit peste 200.000 de euro în aceşti aproape cinci ani. Nu am ajuns încă la break-even", povesteşte Florin Grozea, care precizează că „eOk.ro este un pariu personal şi nu o sursă de venituri".
Un alt proiect al său, moose.ro, un site destinat vânzării de mp3-uri, a capotat în plină criză, lovit de lipsa de încredere a românilor într-un astfel de produs. De altfel, încercările eşuate sunt regula pentru cei mai mulţi dintre antreprenorii de ocazie atraşi de mirajul minelor de aur de pe internet.
Citiţi şi:
Retailul online, noua „jucărie” a companiilor româneşti
Slobozia: Afaceri cu bijuterii handmade, rochii de mireasă sau animale exotice/ FOTO
Cum să faci o avere pe internet
Banii adevăraţi îi fac cei care mizează pe domeniile corecte şi care îşi calculează atent fiecare investiţie. Iar câştigătorii acestui an sunt cei care au pariat pe site-urile de reduceri şi pe magazinele online de modă.
Site-urile de reduceri, afacerea momentului
Pe o piaţă estimată la circa 1.500 de magazine online, prima jumătate a lui 2011 a mai adus încă aproximativ 50 de noi jucători. „