Strategia pe piata locala Alico Asigurari Romania, fosta AIG Life, urmareste preluarea pozitiei de lider pe segmentul asigurarilor de viata in urmatorii cinci ani, raportat la valoarea primelor brute subscrise, a declarat Theodor Alexandrescu (foto), directorul general al companiei.
In 2010, Alico Asigurari avea o cota de piata de 12,31% pe piata locala si ocupa pozitia a treia in clasamentul asigurarilor de viata cu prime brute subscrise (PBS) in valoare de 205 milioane de lei.
Pe primele doua pozitii se aflau anul trecut ING Asigurari de Viata (543,4 milioane de lei PBS) si BCR Asigurari de Viata (307,3 milioane de lei PBS).
“Strategia de a ajunge lider pe piata asigurarilor de viata se va face prin dezvoltare organica, atat prin dezvoltarea canalului propriu de vanzari cat si prin extinderea portofoliului de produse, in special cele de tip employee benefits si de sanatate, si prin parteneriate cu diverse societati financiare”, a spus Alexandrescu.
El a precizat ca Alico are, in prezent, aproximativ 500 de agenti, iar numarul acestora va creste cu pana la 200 de persoane pana la sfarsitul anului. Numarul de clienti ai companiei este de 750.000. De asemenea, Alico a incheiat parteneriate de vanzare a asigurarilor cu banci precum Raiffeisen, Citibank, Piraeus sau RBS, dar si cu alte institutii financiare cum sunt TBI sau Renault Credit International.
Pe langa cresterea organica, Alexandrescu a spus ca Alico nu exclude nici potentiale achizitii pe piata locala, insa principalele criterii care vor sta la baza unei extinderi prin acest mod vizeaza capacitatea de distributie a companiei tinta, portofoliul activ de clienti si expunerea cu privire la obligatiile asumate contractual ale respectivei companii.
Alico Romania a inregistrat in 2010 o crestere a veniturilor din prime brute subscrise de 7,07%, in comparatie cu 2009, la pes