Eduard Măcărescu, directorul operaţional al Lasselsberger, este responsabil de cifra de afaceri de 38,5 milioane de euro a companiei pentru anul acesta.
La numai 30 de ani, Eduard Măcărescu se ocupă de operaţiunile Lasselsberger în România, grup austriac producător de plăci ceramice din care face parte, din 2004, firma românească Cesarom.
"Obiectivul pentru acest an este creşterea cu patru puncte procentuale a cotei de piaţă, în contextul în care industria continuă să scadă cu 10%", spune directorul operaţional al companiei.
Cota de piaţă a mărcii Cesarom a crescut, inclusiv în vreme de criză, de la 25% din piaţa de plăci ceramice în 2008 la 36% în anul următor şi 36% în 2010, urmând să ajungă anul acesta la 42 de procente.
La fel s-a întâmplat şi cu cifra de afaceri, care în primul an de criză a fost de 35 de milioane de euro şi care este estimată să se menţină anul acesta la 38,5 milioane de euro.
Anul 2009 a fost unul destul de încărcat pentru Măcărescu, întrucât compania a trecut printr-un proces de reorganizare.
Producţia din Bucureşti a fost astfel relocată la Cluj, stocurile au fost optimizate, iar anumite departamente au fost desfiinţate sau au fost regrupate.
"Reorganizarea a însemnat şi creşterea exporturilor, care au ajuns anul trecut la 5% din afaceri", spune managerul despre intrarea Cesarom pe pieţe precum Finlanda, Serbia, Slovacia şi Republica Moldova.
El este unul dintre cei 600 de tineri manageri pe care revista BUSINESS Magazin i-a propus în ultimii ani ca o soluţie pentru schimbarea României.
Măcărescu are în subordine directă 100 de oameni şi ocupă poziţia actuală de la începutul anului trecut, fiind responsabil de elaborarea strategiei de vânzări şi a politicilor comerciale, de planificarea producţiei şi a bugetului anual de cheltuieli.
Absolvent al Facultăţii de Management Comerci