Dezastrul de la Bacalaureat sta pe buzele tuturor sipune un stigmat al indoielii chiar si in cazul capacitatilor generatiiloranterioare. Avem, insa, si exemple de initiativa si spirit novativ. La nivel de business si inovatie,tinerii romani isi arata an de an aptitudinile la diferite concursuri organizatede ONG-uri sau multinationale.
Cei care incep afaceri in Romania actuala nu mai auavantajul unei piete golase, care abia astepta sa fie "imbracata" in business, caafaceristii anilor '90. Ei trebuie sa fie mult mai competitivi, si nu doar peplan local, ci si pe plan international. Trebuie sa inoveze si trebuie sainceapa de jos. Din fericire, talentele au la dispozitie si o mica "piata de desfacere" pe planlocal, diferite competitii de profil in care trebuie sa prezinte idei de servicii sau produse inovative.
O astfel de competitie, la care tinerii studenti dinRomania trebuie sa construiasca companii pilot este Compania Anului – START! Business, organizata de JuniorAchievement Romania. Anul acesta castigator a fost compania Eventriffic, care va reprezenta Romania la finalaeuropeana a tinerilor antreprenori, Europe Enterprise Challenge.Echipa va prezenta in Madrid unserviciu online care "traduce" ce spun utilizatorii de pe toateretelele sociale in statistici si solutii pentru organizatorii de evenimente sicampanii.
Cei care au avut aceasta idee,la care au lucrat impreuna cu o echipa de consultanti voluntari ai BCR sunt DianaPrajescu, Stefan Neculai si Gabriel Voicu, studenti ai Facultatii de Automaticasi Calculatoare din Universitatea Politehnica Bucuresti.
OficialiiJunior Achievment au spus ca anul trecut la finala europeana, Romania a fostreprezentata de un grup cu un serviciu de hosting pentru magazinele online.
Tineriiromani participa si la finala Microsoft Image Cup din 2011. Anul acesta, echipaSimplex, formata din