* la nivel local au obligaţia depunerii Declaraţiei 112 peste 5.900 de contribuabili
Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Formularul 112) poate fi depusă, începând cu 1 iulie, numai în format electronic pe portalul e-România, nemaifiind acceptat formatul pe hârtie.
În acest context, ultima astfel de declaraţie în format printat pe hârtie care va mai fi acceptată de Finanţele locale este declaraţia aferentă lunii iunie cu termen scadent de depunere 25 iulie. "Potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1397/2010, contribuabilii persoane fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului, începând cu obligaţiile aferente lunii iulie 2011, vor completa şi depune formularul 112 - «Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate», numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă", se arată într-un comunicat al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
De altfel, conducerea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) a judeţului Brăila a atras atenţia contribuabililor care au obligaţia depunerii acestui formular asupra necesităţii procurării semnăturii electronice, condiţie esenţială pentru depunerea online a formularului. "Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a Declaraţiei 112, DGFP Brăila invită contribuabilii să-şi procure din timp CERTIFICATUL DIGITAL CALIFICAT DE SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ", se arăta într-un material de presă al instituţiei emis chiar la începutul acestei luni. De asemenea, DGFP Brăila mai puncta la vremea respectivă că după depunerea Declaraţiei 112, fiecare contribuabil trebuie să verifice starea acesteia, accesând prin Internet adresa: http://www.anaf.mfinant