Un numar de 42% dintre participantii la studiul European Communication Monitor 2011 considera ca termenul de "relatii publice" (PR) discrediteaza profesia, iar motivul ar putea fi imaginea proasta a termenului in mass-media.
Astfel, aproape jumatate dintre specialistii in comunicare mentioneaza conotatii negative ale perceptiei PR-ului in mass-media.
Drept consecinta, multi participanti la studiu prefera denumiri alternative, cum ar fi "comunicare corporativa" (68%), "comunicare strategica" (61%) si "managementul comunicarii" (56%).
In ceea ce priveste statutul departamentelor de comunicare, in Europa, puterea de influenta a functiei de comunicare a crescut, astfel ca in trei din patru organizatii este luata in serios de catre top management si are sanse sa joace un rol in planificarea strategiilor organizationale.
Studiul mai arata ca specialistii in comunicare au acces la top management, 18% dintre acestia fiind membri in consiliul de administratie si 60% fiind direct subordonati directorului executiv.
Dar aceasta putere ierarhica nu se reflecta neaparat si in relatiile cu celelalte functii din organizatie, respectiv colaborarea cu departamentele strategice interne este mai degraba insuficienta si doar o parte (48%) a specialistilor in comunicare considera ca departamentul lor produce active financiare pentru organizatie.
Cu toate acestea, functia comunicarii a trecut dincolo de simpla gestionare a relatiilor cu mass-media, astfel ca in opt din zece organizatii, departamentul de comunicare este responsabil de comunicarea cu o gama larga de audiente cheie, cum ar fi mass-media, consumatorii, angajatii, investitorii sau politicienii, se arata in studiul privind situatia relatiilor publice care vizeaza 43 de tari.
De asemenea, European Communication Monitor identifica doua tendinte relevante p