Foto: Marin Raica / Jurnalul Naţional Milioanele de euro investiţi în promovarea turismului în ultimii doi ani de Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, nu dau roadele mult aşteptate. Numai pentru realizarea brandului turistic al României s-au plătit anul trecut peste 900.000 de euro, fonduri europene, iar pentru promovarea acestuia, ministerul dispune de un buget de circa 72 de milioane de euro.
Potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică, ne vizitează mai mult bulgarii şi ungurii, şi nu turişti din ţările în care ministerul a investit în promovare în ultimii ani, cum ar fi Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Austria, Rusia sau Statele Unite ale Americii.
Numărul vizitatorilor care au intrat în România pe la punctele de frontieră a scăzut în primele cinci luni ale anului cu 3% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 2,568 milioane, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Majoritatea vizitatorilor străini provin din ţări situate în Europa (94,6%), iar din statele Uniunii Europene s-au înregistrat 59,9% din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România.
Dintre statele Uniunii Europene, cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria (36,6%), Bulgaria (19,6%), Italia şi Germania (câte 8,5% fiecare) şi Austria (4,2%).
Aceeaşi tendinţă de scădere a fost înregistrată şi în rândul românilor care au plecat în străinătate în primele cinci luni ale anului. Potrivit INS, plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în perioada ianuarie-mai 2011 de 4,169 milioane, în scădere cu 1,9% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate de vizitatorii români pentru plecările în străinătate, reprezentând 71,3% din numărul total de plecări.
În primele cin