- Social - nr. 816 / 5 Iulie, 2011 In transportul urban de calatori, statiile de autobuze sunt amplasamente, cat de cat amenajate, unde oamenii sa-si petreaca timpul in asteptarea mijlocului de transport in comun, pentru a ajunge la destinatie. Sunt si calatori, destul de multi, care, desi calatoresc, nu au o destinatie anume. Ei calatoresc in grup, fiindca formeaza echipe de "inspectori” de posete, genti, sacose si buzunare. Dar nu de ei ne ocupam acum, fiindca, oricum, activitatea lor nu este verificata de nimeni. Sau, aproape de nimeni...In multe asemenea puncte de oprire a autobuzelor pentru imbarcarea si debarcarea din mijlocul de transport in comun, in termeni uzuali – statii, s-au montat panouri cuprinzand traseele si orarele de circulatie ale mijloacelor de transport in comun. Pentru a fi oricand vizibile, ele sunt prevazute si cu instalatie electrica pentru iluminat, iar inscrisurile sunt pe suport de sticla. Sa apreciem, este o forma eleganta, urbana, dar nu si apreciata de toata lumea, asa ca cei ce fac opinie separata sparg suporturile de sticla. Spre exemplu, in Bulevardul 1848, in statia de autobuze amplasata intre blocurile 57-59, nu doar ca au fost sparte componentele din sticla, dar suportul a fost dislocat. Poate ca in scurta vreme va ajunge undeva pe la deseuri metalice. In aceste conditii, am remarcat nemasuratele posibilitati de adaptare, raspunzand atat nevoii de cunoastere a datelor, cat si a categoriei de oameni, impotriva. La prima statie de autobuze de pe Bulevardul 1848, de pe partea dreapta a drumului, altfel spus, peste drum de Grupul Scolar Industrial "Avram Iancu”, pe gardul din tabla ce desparte trotuarul de un domeniu privat, s-au lipit liste cu traseele si orarele de circulatie a masinilor, pe coli de hartie in format A4. Dupa cateva zile, au fost si ele rupte. Iata, o adaptare mai putin costisitoare, inestetica si ineficienta. VIO