Rep.: Aţi fost cu Corul Sound la Festivalul-Concurs Internaţional „Cracovia Cantans”. Corul a câştigat premiul I la Secţiunea Folclor Coral, Gospel şi Spiritual şi premiul al doilea la Secţiunea Cor Mixt. Cum a fost?
Voicu Popescu: A trebuit să facem formalităţile pentru participarea la acest festival-concurs cu destul de mult timp în urmă, iar pregătirea noastră pentru Cracovia s-a suprapus cu cea pentru evenimentul Innovatio, avându-l ca dirijor invitat pe italianul Francesco Saverio Messina.
La cumpăna anilor, la sfârşitul lunii decembrie şi începutul lunii ianuarie, va fi acum rândul nostru să mergem la Milazzo, în Sicilia, pentru un concert comun cu formaţia lui Francesco Messina, Cantica Nova, cu care ne-am împrietenit la Ohrid Choir Festival, anul trecut, în Macedonia.
După experienţa noastră cu Valentin Radu, această colaborare cu un dirijor străin, dirijând un cor a capella, având cu totul altă tehnică de lucru, a dus la faptul că Sound-ul a trebuit să stea cu antenele extinse pe un repertoriu destul de vast, de la muzică renascentistă la gospel.
Repertoriile pentru Innovatio şi Cracovia Cantans erau diferite şi aceasta a presupus un program foarte dur de repetiţii, intr-o perioadă de timp foarte scurtă, ce a solicitat Corul Sound, ce este format din amatori, în sensul că fiecare are locul său de muncă şi propriile sale probleme. Introducerea unei lucrări de dificultate ridicată, „Pater Noster”, de Alberto Grau, a făcut ca pregătirea noastră să aibă anumită intensitate.
Rep.: Care a fost cea mai puternică provocare de la Cracovia?
Voicu Popescu: La Cracovia ne-am confruntat, cum am mai declarat, cu şcoala de cor scandinavă, extrem de competitivă. Este vorba despre ceea ce Eric Ericson, „naşul” corurilor de cameră europene din a doua jumătate a secolului XX, a fondat şi s-a aflat la originea influenţelor sub care a apărut ş