Ungaria se apropie vertiginos cu autostrăzile de România, numai 20 de kilometri despărţindu-i pe vecinii unguri de Nădlac. În acelaşi timp, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii semnează acorduri interguvernamentale cu omologii maghiari de legare a autostrăzilor între cele două ţări, însă pe partea românească lucrurile merg mai încet, în condiţiile în care tronsonul cel mai apropiat de graniţă, Nădlac-Arad, de 39 de kilometri, ar urma să fie gata abia în 2013, iar lucrările încă nu au demarat.
"Semnarea acestor acorduri reprezintă o garanţie în plus că autostrăzile româneşti vor fi racordate la cele europene", a declarat ieri ministrul transporturilor şi infrastructurii Anca Boagiu după ce a semnat cu ministrul dezvoltării naţionale din Ungaria Pal Volner două acorduri privind conexiunea autostrăzilor între Arad-Nădlac şi Csanadpalota-Mako-Szeged, respectiv între Cluj-Napoca-Santăul Mare şi Nagykereki-Szolnok.
Pe de altă parte, ungurii au finalizat în aprilie un tronson de aproape 32 de kilometri pe ruta Szeged-Mako, iar în prezent doar puţin peste 20 de kilometri, între localităţile Mako şi Nădlac, îi mai despart pe vecinii din Vest de graniţa românească.
De partea estică a frontierei, în România, finalizarea Coridorului IV paneuropean ar putea avea loc abia peste doi ani, în condiţiile în care cea mai mare parte a contractelor de construcţie a autostrăzilor din vestul ţării au fost semnate recent. Însă deocamdată lucrările nu au fost demarate. "Suntem deja în iulie şi nu s-au făcut decât paşi timizi pe Coridorul IV paneuropean. Mai sunt 3-4 luni în care se mai poate lucra cu motoarele turate la maxim la drumuri", spune Răzvan Niculescu-Aron, prim-vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii.
Graniţa cu Ungaria este practic singura care ar putea face legătura, la nivel de autostrăzi, cu vestul Europei, pentru