Izbucnirea crizei economice şi financiare s-a dovedit a fi o bună oportunitate pentru compania de credite de consum Provident Financial, ale cărei afaceri au explodat în cei doi ani de recesiune de pe plan local, prin preluarea clienţilor total ignoraţi de bănci.
În 2009-2010, Provident Financial a acordat împrumuturi de aproape 160 milioane euro, ceea ce reprezintă circa trei sferturi din volumul total de finanţări din cei cinci ani de prezenţă pe piaţa locală.
În ciuda faptului că împrumuturile de la Provident sunt caracterizate de un cost ridicat, dobânda anuală efectivă fiind de circa 80%, reprezentanţii companiei se descriu ca un împrumutător responsabil, care vine în întâmpinarea persoanelor cu venituri sub medie trecute cu vederea de bănci, cărora le acordă finanţări de mică valoare, pe termen scurt, la costuri transparente.
De asemenea, reprezentanţii Provident spun că indicatorul DAE nu este relevant pentru împrumuturi de mică valoare acordate pe termen scurt, la care se adaugă frecvenţa săptămânală a plăţilor, menţionând că există chiar oferte ale anumitor bănci ale căror costuri totale le depăşesc pe cele ale Provident.
Spre exemplu, pentru un împrumut de 1.000 lei accesat pe o perioadă de 46 de săptămâni (circa 10 luni şi jumătate), Provident percepe un comision de 304 lei. Clientul trebuie astfel să ramburseze banii în 46 de rate săptămânale, valoarea ratei fiind (1.000 lei + 304 lei)/46, adică 28,35 lei.
La împlinirea a cinci ani de prezenţă în România, cei de la Provident declară că au investit peste 100 milioane de euro, inclusiv în reţeau teritorială,angajaţi şi agenţi, şi au acordat împrumuturi în valoare totală de peste 215 milioane euro.
La bilanţul celor cinci ani de activitate pe plan local, Provident a deservit peste 400.000 de clienţi, a deschis puncte de lucru în peste 40 de oraşe, are peste 600 de anga