Compania finlandeză Nokia, prezentă şi în România, a anunţat reducerea cu până la 15% a preţurilor telefoanelor mobile inteligente în Europa, pentru a contracara scăderea cotei sale pe segmentul de top al pieţei smartphone-urilor. Sursa: REUTERS
Printre modele ale căror preţuri vor fi reduse se află cel apreciat smartphone al companiei, N8, telefonul multimedia C7 şi modelul proiectat pentru afaceri - E6, informează Agerpres.
După publicarea acestor informaţii, acţiunile Nokia au scăzut puternic, cu 2%, la 4,35 euro. Oficialii companiei finlandeze au refuzat să comenteze informaţiile, dar au susţinut că modificarea preţurilor face parte din strategia normală de afaceri.
Analistul Carolina Milanesi, de la firma de consultanţă Gartner, afirmă că reducerile de preţuri nu sunt surprinzătoare deoarece Nokia a indicat că va avea o politică de preţuri mult mai agresivă pentru a-şi majora cota de piaţă.
Totodată, Nokia, afectată de scăderea cotei de piaţă pe segmentul smartphone, se retrage de pe piaţa din Japonia. Până la sfârşitul lunii iulie, Nokia va închide în oraşul Ginza ultimul său magazin care vinde telefoane de lux Vertu. Anterior, au fost patru magazine în Japonia care comercializau acest tip de telefon, susţine Tomoko Morinari de la compania de relaţii publice Sunny Side Up din Tokyo, al cărei client este şi Nokia. Aceasta a refuzat să precizeze când a luat Nokia decizia de a părăsi Japonia şi cât de multe modele Vertu s-au vândut în statul asiatic.
În România, Nokia a investit 60 de milioane de euro în localitatea Jucu din judeţul Cluj într-o fabrică inaugurată pe 24 septembrie 2008.