Google+, reţeaua de socializare a companiei care deţine cel mai utilizat motor de căutare din lume, reprezintă ultima tentativă a lui Larry Page şi a angajaţilor din Mountain View de a crea o alternativă la Facebook.
Google+ a fost lansat la sfârşitul lunii iunie şi se află în prezent în faza beta, adică în teste. Google+ poate fi testat numai de către cei care primesc o invitaţie şi numai pentru câteva minute. Cei care au avut ocazia să testeze reţeaua de socializare au remarcat asemănările cu Facebook dar şi funcţiile noi, feedback-ul fiind în general pozitiv. Acest lucru este foarte important având în vedere eşecurile pe care Google le-a avut în trecut cu Buzz sau Wave.
Facebook este un concurent puternic cu 750 de milioane de membri căruia nu i-a rezistat nicio altă reţea, MySpace fiind recent vândută pentru 35 de milioane de dolari, după ce la un moment dat valora peste 12 miliarde de dolari.
Google pare însă singura companie care se poate bate cu Facebook la ora actuală. Deşi baza de utilizatori înregistraţi ai Google, pe diversele servicii, reprezintă doar jumătate din numărul total al utilizatorilor Facebook, compania are mai mulţi aşi în mânecă. În primul rând, Google are la dispoziţie motorul de căutare, care beneficiază de puţin timp de un design nou. Google dispune, de asemenea, de YouTube, Picasa, Chrome şi Android, care reprezintă atuuri importante. Dacă Google combină într-un mod util toate aceste servicii, Facebook este în mare pericol.
Ce funcţii are Google+
Înainte de lansarea reţelei Google a introdus butonul +1 care este alternativa la butonul "Like" de la Facebook. Dacă marchezi cu 1 o pagină aceasta va apărea în profilul tău de pe Google +.
Google Circles - o variantă îmbunătăţită a listelor de pe Facebook, mult mai uşor de administrat care pot fi create fără bătaie de