„Tu eşti noul Rege!", îl complimenta recent fostul mare fotbalist Gheorghe Hagi pe campionul mondial la box Lucian Bute. Pe 9 iulie, la Romexpo, în faţa a 9.000 de spectatori, la care sunt aşteptaţi să se adauge multe milioane de telespectatori, Bute îşi va pune în joc „coroana" pentru a 8-a oara, în faţa outsiderului Jean-Paul Mendy. Însă organizarea galei „Campion pentru România" a solicitat cheltuieli cu adevărat regeşti, pe care autorităţile au tot evitat să le clarifice.
Cu toate acestea, presa centrală a pus cap la cap sumele confirmate sau vehiculate şi a anun¬ţat un total de 5 milioane de euro.
Cele mai consistente fonduri au fost puse la dispoziţie de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), condus de Elena Udrea. Ar fi vorba despre circa 2 milioane de euro, cu tot cu TVA, bani proveniţi din fondul de promovare turistică a României - de 75 milioane de euro - asigurat de Uniunea Europeană. În schimbul acestei contribuţii, Lucian Bute devine parte a brandului turistic al României.
Bute, sub frunza lui Udrea
„Lucian Bute este un sportiv care s-a declarat întotdeauna mândru de ţara lui şi a promovat-o în toată lumea. Sunt convinsă că parteneriatul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului cu Lucian Bute, sub însemnele brandului naţional de turism, va aduce beneficii consistente de imagine turismului românesc", a declarat, la sfârşitul lunii iunie, ministrul Elena Udrea, fără să intre în detalii privitoare la costuri.
MDRT se aşteaptă ca gala lui Lucian Bute să fie urmărită în direct de 50 milioane de abo¬naţi din toată lumea, audienţă pe care au înregistrat-o şi ultimele meciuri în care pugilistul român şi-a pus pe masă centura mondială. Iar Ministerul Dezvoltării va avea parte de o expunere considerabilă la evenimentul din 9 iulie: logo-ul turistic al României - controversata frunză - va fi