Afacerile Microsoft România, reprezentanţa producătorului american de software, au stagnat în anul financiar 2011, încheiat pe 30 iunie, la nivelul din anul financiar anterior, în condiţiile în care piaţa românească de software a coborât cu circa 5%.
"A fost un an dificil atât pentru afaceri, în general, cât şi pentru Microsoft. Industria de software din România a scăzut cu circa 5%, iar veniturile noastre din anul fiscal 2011 sunt similare cu cele din 2010. Acest fapt ne bucură, având în vedere că proiecte în parteneriat cu statul au fost suspendate, deocamdată, iar cheltuielile consumatorilor finali au scăzut", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Roland Binkofski, directorul general al Microsoft România, informează Mediafax.
El a adăugat că au fost unele "zone" în care compania a înregistrat creşteri, cum ar fi cea a soluţiilor de afaceri pentru gestiunea relaţiilor cu clienţii (CRM), precizând că avansul a fost de peste 10%.
În anul fiscal 2011, cota de piaţă a sistemului de operare Microsoft Windows a crescut cu aproximativ 4,5 puncte procentuale pentru PC-urile nou vândute, iar adoptarea Windows 7 în România a ajuns la aproximativ 32%.
De asemenea, cota de piaţă a sistemului de operare Windows Server a crescut cu 2%, deşi vânzările de echipamente hardware de tip server au scăzut. "Pentru anul fiscal 2012, început pe 1 iulie, ne aşteptăm la o rată de creştere redusă, de sub 10%, mai exact, puţin peste 5%. Nu mă aştept la o creştere a pieţei software din România, însă noi ne vom majora cotele de piaţă. La începutul intervalului, ritmul de creştere va fi mai redus, dar se va accelera spre sfârşitul anului", a arătat Binkofski.
Directorul general al Microsoft România a menţionat că, în anul fiscal curent, compania are ca priorităţi orientarea către segmentul utilizatorilor casnici, unde se aşteaptă să înregistreze creşteri,