Este emblematică pentru situatia invăţămintului romanesc fotografia elevei din Iasi care inaintea intrarii in sala de examen citea absorbită „Acatistul Naşterii Maicii Domnului” (şi care a reusit „performanţa” de a fi notată cu 5,55 la limba română, 3,40 la matematică şi 2,55 la biologie). Nu e nici un motiv de uimire; conform programei in vigoare, un absolvent tipic de gimnaziu a studiat in cei 8 ani de scoală:
n 140 ore de Chimie
n 210 ore de Fizica
n 210 – 280 ore de Biologie
n 280 ore de Religie
Într-un articol anterior dădeam cîteva exemple privind numărul profesorilor de religie în comparatie cu cei de ştiinţe; sînt relevante aşa ca le reiau. La Colegiul Zinca Golescu din Piteşti exista un singur profesor de filozofie; în schimb sînt trei profesori de religie, tot atîţia cît şi cei de chimie. În Ploieşti, la Colegiul Jean Monnet profesorii de chimie, biologie şi geografie sînt la paritate cu cei de religie: trei. Pînă şi în Bucureşti la Colegiul Gheorghe Lazar chimia şi religia sînt reprezentate egal în corpul profesoral.
Performanţă? Competitivitate? Prioritate naţională?
La ce rezultate poţi să te aştepţi în condiţiile în care, din incompetenţă, oportunism politic şi/sau mercantilism, în ultimii 20 invaţămintul românesc s-a transformat intr-o farsă, intr-o fabrica de diplome?
La ce rezultate poţi să te aştepţi în condiţiile în care liderii unor asociaţii de părinţi cer demisia unui Ministru al Educaţiei pentru vina (!) de a fi luat măsuri împotriva copiatului?
The rest is silence!
Sa sperăm doar că Ministrul Funeriu va fi lăsat să ducă schimbarea pînă la capăt. Să sperăm doar că viitorul guvern să nu distrugă timidul început de reformă. În caz contrar nu ne-ar mai rămîne decît să apelăm la cititul de acatiste…
Avem un Pact pentru Educaţie (presa; URAAA !!!) Sîntem