- Social - nr. 817 / 6 Iulie, 2011 E bine sa se stie De buna seama ca "poarta aeriana” a judetului Mures este larg deschisa si rezultatelor cuantificate, nu doar in cifre, ci si in plan economico-financiar. Si la Aeroportul "Transilvania” din Targu-Mures isi desfasoara activitatea specialisti ai domeniului, ori de alta profesie, in conditii de mare responsabilitate in ceea ce prive ste siguranta traficului aerian, si nu numai. Pe scurt, cateva dintre realizarile lor, asa cum ne-au fost prezentate de domnul Stefan Petru Runcan, directorul general, pe care presedintele Consiliului Judetean Mures, doamna Lokodi Edita Emöke, vrea sa-l... zboare cu orice chip! - Cu ce incepem, domnule director? - Sa plecam de la pasageri. - Da, bine. Ei, pasagerii, fiind un etalon al activitatii aeroportuare, nu? - Asa este. Referindu-ne insa la trafic, dat de cifre, spun ca in anul trecut am avut un numar de 78.000 de persoane care au apelat la serviciile noastre. In 2011 estimam un numar de 150.000! Iata, de pilda, in luna mai a acestui an, am inregistrat un total de 46.500 de pasageri. Asta in conditiile in care Baza Wizz Air a inceput sa opereze doar din data de 5 a lui Florar. - Despre venituri, ce se poate spune? - Daca, in 2010, veniturile au fost in suma de 2.100.000 de lei, pana acum am inregistrat o cifra de 3.000.000 de lei. - Stiu ca activitatea aeroportului este subventionata de Consiliul Judetean Mures. La capitolul acesta, al subventiilor, banuiesc ca exista reduceri, nu? - Cum spuneam, veniturile au crescut, iar subventiile s-au diminuat. Concret. De la 4.700.000 de lei in 2010, s-a ajuns acum, in 2011, la 4.300.000 de lei. - E mult, e putin, dumneavoastra stiti si cei in subordinea carora va aflati. Dincolo de acest lucru, as dori sa intram in lumea... zborului. Adica, va solicit cateva date in legatura cu taxe de trafic aerian. - Pot recurge la date comparativ