„Adevărul“ a testat unul dintre cele mai mediatizate sedanuri compacte din lume. Chevrolet Cruze este o maşină omniprezentă pe glob, fiind întâlnită pe circuitele de raliuri până în Australia. În goana noastră după maşini accesibile ne-am gândit şi la Cruze. Acest sedan compact este maşina de referinţă a gamei europene a producătorului american Chevrolet.
Cu ajutorul acestui model gama s-a rupt definitiv de imaginea de urmaşă a modelelor Daewoo. Lansat în 2009, Cruze a demonstrat că are ceea ce trebuie pentru a deveni un model global. Pe piaţa din Europa a înlocuit gama Nubira/Lacetti, în America Chevrolet Cobalt şi a devenit atât de popular încât GM îl lansează şi în Australia sub sigla locală Holden. Toate aceste lucruri m-au determinat să joc rolul lui Toma Necredinciosul şi să încerc să văd cu ochii mei ce poate acest sedan compact.
În primul rând, crearea unei maşini arătoase în acest segment este o misiune destul de dificilă, mai ales că japonezii „ţin steagul sus" cu modele foarte interesante. O altă problemă în segmentul compact este faptul că maşinile japoneze sunt percepute de public ca foarte rezistente, iar cele europene sunt percepute ca arătoase. Astfel, că cei de la General Motors au lucrat la Cruze cum ştiau ei mai bine şi au atacat exact unde trebuie - la buzunarele clienţilor. Uitându-mă la preţuri şi configuraţii descoperă accesibilitate şi destule dotări în echipările standard, într-un cuvânt o maşină corectă.
Volanul și bordul sunt arătoase, materialele din interior fiind decente
Stabilitate foarte bună
În interior pasagerii beneficiază de un mediu plăcut. Singurul neajuns este reprezentat de poziţionarea contoalelor de climatizare pe marginile consolei centrale. La fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie, genunchiul se atinge de acestea scăzând temperatura cu câte un grad. Astfel, dacă