Afacerile Microsoft România vor creşte cu puţin peste 5% în acest an financiar, care a început la 1 iulie, după ce în anul financiar trecut (perioada 1 iulie 2010 - 30 iunie 2011) au stagnat pe fondul unei pieţe în scădere, a declarat Ronald Binkofski, directorul executiv al companiei.
"A fost un an dificil atât pentru afaceri, în general, cât şi pentru Microsoft. Industria de software din România a scăzut cu circa 5%, iar veniturile noastre din anul fiscal 2011 sunt similare cu cele din 2010. Ceea ce e foarte bine, având în vedere că au fost suspendate în piaţă multe proiecte în parteneriat cu statul, iar cheltuielile consumatorilor finali au scăzut", a mai spus executivul companiei.
În ultimele 12 luni compania s-a concentrat tot mai mult pe segmentul clienţilor de business, una dintre zonele care au adus creştere. Microsoft a lansat în acest sens produse precum Office 2010 în limba română, care a înregistrat o cotă de piaţă mai mare cu 3% faţă de anul precedent, sau Lync Server 2010, care a adus vânzări de patru ori mai mari, şi şi-a întărit poziţia pe segmente precum soluţiile de afaceri pentru gestiunea relaţiilor cu clienţii (CRM), unde a înregistrat un avans de 120%.
Totodată, compania a lansat şi suita de aplicaţii cloud computing Office 365 în versiune beta în aprilie anul trecut şi în variantă comercială luna trecută. Office 365 numără în prezent 200 de clienţi din rândul companiilor, în special din sectorul IMM-urilor, iar până la începutul lui 2012 cifra ar trebui să ajungă de zece ori mai mare. Un client de mari dimensiuni poate folosi suita pentru câteva sute sau chiar mii de angajaţi, preţul variind în funcţie de numărul de aplicaţii incluse de la 2 la 27 de euro pe lună pentru fiecare utilizator, în timp ce o companie mică sau medie contractează soluţia pentru un număr cuprins între 10 şi 100 de calculatoare.
Sistemul de op