* creşterea mediilor din gimnaziu fac admiterea computerizată o cursă infernală care durează patru ani * unii elevi şi părinţi aleargă după note foarte mari şi după meditaţii ca să intre la un liceu bun
* alţii nu dau doi bani pe şcoală fiindcă ştiu că oricum ajung la liceu * în nebunia generată unii profesori devin din ce în ce mai indulgenţi, iar la liceu ajung elevi din ce în ce mai slab pregătiţi, dar cu medii foarte mari
Paradoxal, în timp ce mediile de admitere cresc în fiecare an, profesorii de liceu se plâng că scade mereu calitatea elevilor. Şi cu fiecare an e din ce în ce mai greu să "prinzi" un loc la un liceu bun. Goana după medii mari la gimnaziu a atins cote de neimaginat. Presiuni asupra elevilor, profesorilor, pregătiri nesfârşite la multe materii timp de patru ani. Atunci când s-a adoptat acest sistem de admitere s-a presupus că în câţiva ani oamenii se vor obişnui, iar notele din gimnaziu vor fi cele fireşti şi fiecare elev va intra acolo unde îi este locul. Din păcate, realitatea a contrazis teoria. Mediile de admitere au crescut mai mult sau mai puţin în fiecare an, ajungându-se, de pildă, ca anul trecut ultima medie de admitere la matematică-informatică la "Murgoci" să fie 9.48. Anul acesta numărul de medii peste 9,50 a crescut spectaculos datorită mediilor din gimnaziu foarte mari. În acest context, trebuie subliniat un aspect care ilustrează clar că elevii sunt supraevaluaţi în V-VIII: diferenţa dintre media de la Evaluarea Naţională şi media din gimnaziu ajunge uneori şi la aproape cinci puncte. Îngrijorător este şi faptul că acum câţiva ani aceste diferenţe se întâlneau răzleţ, la şcolile din rural, în vreme ce acum sunt prezente frecvent şi în urban şi în rural.
Cu cât creşte numărul în ierarhia de admitere, creşte şi indulgenţa profesorilor
O analiză a ierarhiilor de admitere la diferenţă de cinci ani arată clar creşter