Patru miniştri ai Guvernului Boc au lansat, zilele trecute, la Tulcea şi la Sulina, Strategia Uniunii Europene a Dunării în care sunt cuprinse investiiţii de zeci de miliarde de euro pentru dezvoltarea durabilă a bazinului românesc al fluviului. Obiectivele româneşti ale strategiei sunt dezvoltarea infrastructurii de transport naval, a infrastructurii turistice, protejarea patrimoniului natural şi cultural pentru dezvoltarea turismului.
Investiţii portuare
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a spus că vizează reabilitarea căilor navigabile pentru nave maritime şi fluviale pe sectorul românesc al Dunării, a porturilor pentru operatorii de transport de mărfuri, precizând că „zonele turistice din porturile existente administrate acum de companiile naţionale vor fi cedate administraţiei locale pentru o administrare mai eficientă". Ministrul Turismului, Elena Udrea, a afirmat, cu acelaşi prilej, că "fondurile europene alocate prin strategie sunt destinate dezvoltării infrastructurii pentru turismul de croazieră pe Dunăre". Udrea a mai declarat că "se are în vedere dezvoltarea turismului în bazinul românesc al Dunării în corelaţie cu domeniul cultural prin protejarea şi punerea în valoare, din punct de vedere turistic, a patrimoniului cultural existent".
Degradarea imobilelor istorice din Sulina
Bazinul Dunării din ţara noastră are un patrimoniu cultural uriaş care nu este introdus în circuitul turistic, numai că acest patrimoniu se află de mulţi ani în paragină şi se degradează iremediabil. Miniştrii care au lansat Strategia UE a Dunării în judeţul Tulcea nu au suflat o vorbă despre proiecte capabile să oprească degradarea imobilelor înscrise în patrimoniul cultural naţional, abandonate de ani buni de autorităţi.
Vizitele frecvente realizate de ministrul Elena Udrea la Sulina, unde a finanţat controversata