Elevii claselor I, a V-a, a IX-a şi a XI-a sunt primii care vor învăţa o materie incitantă şi adecvată pentru viaţa de zi cu zi şi piaţa muncii. Rezultatele de la Bac arată că e nevoie de o nouă programă. Sursa: ARHIVA EVZ
După publicarea rezultatelor la prima sesiune a Bacalaureatului 2011, discuţiile despre necesitatea schimbării materiei şi a metodelor de examinare s-au înteţit. Elevi, părinţi şi profesori susţin la unison că unul dintre motivele pentru care absolvenţii de liceu au luat note atât de mici la Bacalaureat este materia greoaie şi neadecvată intereselor copiilor şi nici nevoilor societăţii.
Aerisirea materiei, adecvarea informaţiilor la realitatea cotidiană, crearea unui conţinut logic potrivit nivelului la care se află elevii - sunt câteva dintre priorităţile noii programe de învăţământ la care se lucrează. Primii elevi care vor învăţa după programe şi manuale noi ar urma să fie cei din clasele de la început de ciclu: I, a V-a, a IX-a/ a XI-a. Un nou curriculum înseamnă, de fapt, aducerea materiei care se predă în şcoli în pas cu vremurile şi cerinţele societăţii.
A început cu avânt, dar s-a împotmolit rapid
Anul trecut, ministrul Educaţiei prezenta drept prioritară elaborarea noului curriculum. S-a înfiinţat Consiliul pentru Curriculum, format din 20 de experţi, al căror scop este tocmai modernizarea materiei. În toamna 2010, ar fi urmat ca Ministerul să organizeze o dezbatere publică pentru realizarea unui cadru de referinţă care să stea la baza noilor programe de studii. Ar fi urmat realizarea noilor programe, iar apoi scrierea manualelor. Lucrurile s-au împotmolit însă, iar dezbaterea publică a rămas la nivel declarativ.
Cadrul de referinţă este esenţial în acest proces, pentru că stabileşte obiective clare în ceea ce priveşte aptitudinile pe care trebuie să le aibă elevul la o anumită vârs