Toate companiile considera ca se pricep la Facebook, dar, in realitate, doar foarte putine folosesc reteaua sociala la capacitate maxima. Blogurile nu pierd din cauza retelei americane ci, din contra, asistam la nasterea unei „noi specii” - vedetele online. Acestea sunt doar cateva idei enuntate de Cristian Manafu, intr-un interviu exclusiv pentru Wall-Street.ro.
Cristian Manafu este implicat in multe campanii pe online, fiind unul dintre cei mai activi blogeri si analisti social media din Romania. El este co-fondator al companiei de organizare de evenimente Evensys.
Interviul pe scurt:
- Piata de evenimente a scazut dramatic, dar se simte un reviriment usor; Romania mai are de lucru, mai ales la nivel de infrastructura, pana sa devina un centru de organizare de evenimente regional
- Nu este suficient sa ai cont si sa stii sa dai „Like-uri” pe Facebook pentru a considera ca stapanesti reteaua sociala. 99% dintre companii nu folosesc la potential maxim reteaua sociala americana
- Twitter nu a crescut conform asteptarilor din 2009; companiile „nu se inghesuie” sa dezvolte campanii pe aceasta retea
- Bloggerii mari, din ce in ce mai cautati de companii – vor aparea primele celebritati ale online-ului romanesc, ajutate de branduri cunoscute
- Job-urile pe social media vor creste ca numar in urmatorii doi ani. Se cauta „oameni tehnici si cu abilitati ridicate de comunicare”.
Wall-Street.ro: Pari destul de ocupat. Cu ce te ocupi, ce conferinte sunt in pregatire din partea Evensys?
Cristian Manafu: Am inceput deja sa punem la punct anumite lucruri pentru WebStock si NetCamp, din toamna. Piata de evenimente a scazut anul acesta cu cel putin 60%, nu pot face estimari despre ce o sa fie pana la toamna. Depinde de campaniile pentru alegeri, de factori economici, vedem.
W-S.ro: Din ce simt din piata numarul de evenime