Din ce in ce mai multe companii isi gandesc strategiile debusiness pe termen scurt, iar viziunea pe perioade de peste 10 ani ramane parcao amintire in mediul de afaceri extrem de volatil de astazi. Ce se pierde dinuitarea viziunii pe decade?
Un studiu al firmei de consultanta AT Kearney arata ca douatreimi din companii au strategii de afaceri pe 3 sau 4 ani, in timp ce 29% isifac planurile pe 5-6 ani, si doar 6% pe perioade mai lungi de 7 ani si 9% pe1-2 ani. Astfel, statistica releva ca majoritatea companiilor considera castrategiile pe termen lung au prea multe necunoscute si ca doar cele pe termenscurt pot avea un impact real asupra afacerii.
Totusi, consultantii AT Kearney avertizeaza ca aceastagandire atrage dupa sine paradoxul miopiei temporale, situatie in careschimbarile din industrie, care erodeaza perspectivele pe termen lung, suntratate. Practic, companiile constientizeaza schimbari sau amenintari peperioade lungi de timp, insa in loc sa le gestioneze de acum, prefera sa leignore si sa se focuseze doar pe chestiunile imediate, desi ceea ce este acumpe termen lung, va fi prezentul viitorului afacerii.
Obsesia gandirii pe termen scurt reflecta insa o problemaimportanta, supraestimarea dinamicii schimbarii in lumea de business. AT Kearneysubliniaza ca studiile arata ca ultimii 20 de ani nu au adus schimbariimportante in ceea ce priveste competitia. Doar 20% din industrii trec prinschimbari majore, dar si aceste schimbari majore au nevoie de o perioada lungade timp pentru a se dezvolta cu adevarat.
Nu toate companiile sunt insa prinse in gandirea pe termenscurt, existand si organizatii care vad lucrurile pe perioade de peste 10 ani.Prin acest timp de gandire, companiile isi pot permite sa aduca cu adevarat otransformare in business si sa construiasca noi abilitati strategice. Deasemenea, strategia pe termen lung nu o e