Aproximativ 88.313 de apeluri înregistrate în judeţul Alba, în primul semestru din 2011, la numărul unic de urgenţă 112 au fost false, adică 76,6% din total, în timp ce doar 23,4%, adică 26.982 de apeluri au reprezentat cazuri reale, se arată într-o statistică a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Chiar dacă procentul de apeluri false faţă de cele reale rămâne semnificativ, s-a înregistrat o scădere minoră a numărului de astfel de sesizări. Spre exemplu, în primul trimestru al acestui an, au fost înregistrate 44.439 de apeluri false către Serviciul unic de urgenţă 112, faţă de al doilea trimestru, în care s-au primit doar 43.874.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre-pay. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. De asemenea, la 112 mai sună cei care solicită informaţii despre numere de telefon sau cer legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori solicită sfaturi medicale.
În statistica prezentată de STS, se arată că în judeţul Alba, majoritatea apelurilor la 112 au fost iniţiate pentru a cere sprijin Ambulanţei – 52,5%, urmate de Poliţie, cu 26,3% şi ISU/SMURD – 18.78%.
URL scurt: http://alba24.ro/?p=31386
Aproximativ 88.313 de apeluri înregistrate în judeţul Alba, în primul semestru din 2011, la numărul unic de urgenţă 112 au fost false, adică 76,6% din total, în timp ce doar 23,4%, adică 26.982 de apeluri au reprezentat cazuri reale, se arată într-o statistică a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Chiar dacă procentul de apeluri false faţă de cele reale rămâne semnificativ, s-a înregistrat o scădere minoră a numărului de astfel de sesizări. Spre exemplu, în primul trimestru al acestui an, au fost înregistrate 44.439 de apelur