Promisiunile date de Ministerul Transporturilor legate de darea în folosinţă a unei părţi a Variantei de ocolire cu profil de autostradă a municipiului Constanţa la finele acestei luni sunt pe cale să se îndeplinească
Tronsonul pe care autorităţile vor să-l dea spre circulaţie, de la intersecţia cu autostrada Medgidia - Constanţa până la intersecţia cu DN39, aproape de Dedeman, este aproape finalizat, însă, până la terminarea în totalitate a lucrării, mai este mult de muncă.
Ieri, am mers, cu Relu Matei, şeful serviciului Tehnic din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa de la kilometrul 0 al Variantei Constanţa până la ultimul metru din acest tronson pentru a vedea exact care este stadiul lucrărilor şi, mai ales, dacă termenele date de autorităţile statului sunt legate de ceea ce se întâmplă efectiv pe teren. Chiar dacă există doar un singur loc unde arheologii mai au de efectuat descărcări arheologice şi porţiuni din Variantă unde lucrările sunt abia la început, lucrurile merg către calea bună şi avem şanse ca, în afara porţiunilor care vor fi date circulaţiei treptat în lunile ce urmează, constănţenii, turiştii, dar şi şoferii maşinilor de mare tonaj, vor putea circula de la un cap la altul al Variantei fără nicio problemă. Tot traficul greu deviat acum pe DN2A din cauza lucrărilor de la podul de la Cernavodă, dar şi cel din Portul Constanţa, plus şoferii care vor să evite traversarea municipiului, vor putea intra lejer să străbată centura, cei 21 de kilometri scurtând foarte mult din drum, fără ca nervii să le mai fie atât de mult întinşi, cum se întâmplă la acest moment.
Traseul centurii pleacă de la Ovidiu, peste Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, ocoleşte oraşul Constanţa pe la vest, traversează DN 39 (Constanţa - Mangalia) în dreptul podului Agigea şi ajunge la capătul sudic al Portului Constanţa. Varianta de ocolire a