Cel putin 178 de profesori si directori de scoli publice din Atlanta (capitala statului american Georgia), dintre care 82 si-au recunoscut fapta, au intervenit pe lucrarile elevilor la teste standardizate cu miza importanta, se arata intr-un raport al Biroului de investigatii din Georgia, in ceea ce presa americana considera a fi cel mai mare scandal de inselaciune din invatamantul american.
Sistemul de scoli din Atlanta a primit rating-uri foarte bune nu datorita faptului ca elevii erau cu adevarat bine pregatiti, ci pentru ca cei 178 de profesori au modificat raspunsurile cu cele corecte si au sters greselile la un important test de competenta pe criterii (Criterion-Referenced Competency Test - CRCT) in 44 de scoli, prin care sunt evaluati profesorii, relateaza The Christian Science Monitor.
Scandalul din Georgia este cel mai grav din cateva zeci de situatii asemanatoare din intreaga tara. Raportul pe sistemul de scoli din Atlanta dat publicitatii marti arata o adevarat conspiratie intre profesori, directori si administratori pentru a schimba raspunsurile gresite.
Investigatia desfasurata in acest caz a scos la iveala faptul ca inspectoarea Beverly Hall, aleasa cea mai buna pe pozitia ei din SUA in 2009, a stiut de ceea ce se petrece si nu a luat masuri. Ea a demisionat pe 30 iunie, cand a recunoscut ca in districtul sau au avut loc nereguli, insa a dat vina pe alti inspectori.
Sistemul de scoli publice din Atlanta, care include 55.000 de elevi, s-a remarcat in anii 2000, pe masura ce rezultatele la teste erau din ce in ce mai bune, iar districtul a primit recompense si fonduri de la Fundatia Gates si Fundatia Broad.
Zece state americane folosesc rezultatele la aceste teste ca principal criteriu in evaluarea cadrelor didactice. Alte state recompenseaza profesorii cu scors mare la aceste teste cu pana la 25.