Un studiu realizat de ministerul Educaţiei din Spania arată că aproximativ 17% dintre absolvenţii de liceu au o pregătire slabă şi nu sunt suficient de pregătiţi pentru a se integra pe piaţa muncii. Sursa: Razvan Valcaneantu
Raportului Evaluación General de Diagnóstico 2010 a fost realizat de ministerul Educaţiei din Spania pe 29.154 de tineri, din 870 de licee. Acesta a fost eşantionul după care s-a realizat diagnosticul întregului sistem de învăţământ spaniol. Dar nu doar tinerii au fost supuşi acestei evaluări. La testare au fost analizate performanţele profesorilor şi a directorilor de licee. Alături de copii, s-au evaluat 4.488 de profesori şi 843 de directori.
În cadrul testării s-au evaluat competenţele lingvistice, orale şi scrise, de matematică şi alte două materii specifice sistemului spaniol: competencia social y ciudadana (apropiată de disciplina Educaţie Civică, din sistemul românesc), respectiv competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo físico (se referă la dezvoltarea şi punerea în aplicare a cunoştinţelor care ţin de tehnologie şi de ştiinţă, pentru a interpreta informaţiile şi pentru a lua decizii într-o lume în care progresele în aceste domenii au o influenţă decisivă în viaţa personală şi în societate).
Rezultatele raportului au fost concluzionate sub forma unei scări de evaluare de 500 de puncte. Pentru fiecare disciplină analizată s-a realizat o scară pe cinci nivele (de la 1 la 5, unde 1 este nivelul cu randament cel mai scăzut). Astfel, s-a arătat că peste 17% dintre elevii spanioli se încadrează pe cel mai scăzut nivel (1), ceea ce indică o slabă pregătire a acestora pentru viitor: fie continuarea studiilor, fie intrarea pe piaţa muncii.
Restul de 83% s-a distribuit pe nivelele 2-5. Cei care au obţinut aceste rezultate au suficiente cunoştinţe pentru "a avea succes în etapa următo