Piata de comunicare incetineste ritmul in sezonul cald, cu exceptia unor categorii care asteapta de la vara vanzari in crestere. Pentru agentii, e timp pentru “initiative”, traininguri sau putina relaxare.
Piata de comunicare este, traditional, mai “adormita” vara, lucru care se datoreaza in principal scaderii audientelor canalelor de televiziune. Atunci cand oamenii pleaca in concediu, eventual in strainatate, sau isi petrec serile la terase si nu in fata televizorului, ratingurile scad. Acesta nu e insa singurul motiv al prabusirii audientelor.
“Scaderea audientei TV se manifesta si datorita faptului ca grilele de vara sunt relativ «sarace», iar emisiunile noi apar abia in grila de toamna”, spune Mona-Lisa Caravaniez, managing director Ogilvy&Mather. “E drept ca oamenii pleaca in concediu, insa nu toti odata. Si conform statisticilor recente, pleaca mai putin decat in anii trecuti si pleaca mai putin in afara tarii. Personal cred ca daca ar fi emisiuni interesante pentru target si vara, audienta ar scadea nesemnificativ. Dar, in timp, s-a instalat si scaderea bugetelor vara, deci piata de comunicare scade”.
Unele estimari arata ca incarcarea de publicitate pe statiile de televiziune scade cu circa 50% in lunile de vara. Scaderea trebuie pusa si in contextul in care investitorii in publicitate folosesc mai mult decat in anii trecuti canale precum Internetul sau promovarea in store.
De-a lungul ultimilor anilor, incarcarea de reclame pe TV in timpul verii a variat de la un an la altul, astfel ca e greu de estimat cata publicitate vor difuza posturile de televiziune in lunile iulie-august. Luna iunie a fost una buna din acest punct de vedere. “In luna iunie, loadingul pentru majoritatea statiilor a depasit sensibil 100% in prime time si early fringe (intre orele 18.30-20.00 – n.r.). Audienta scade putin in timpul verii, insa incarcarea nu