Mai mult de 73% dintre apelurile către numărul de urgenţă 112 înregistrate pe întreg parcursul anului 2010 au fost false, informează Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Conform statisticii, cele mai multe apeluri false, aproape nouă din zece au fost înregistrate în judeţul Harghita, unde din aproape trei sute de mii de telefoane date la 112, circa 250 de mii au fost glume, farse sau informaţii care nu s-au confirmat.
Operatorii serviciului 112 au primit în tot anul 2010 peste 21 de milioane de apeluri. Dintre acestea, trei sferturi au fost neserioase.
De altfel, fenomenul apelurilor false la 112 s-a amplificat în primul semestru al acestui an. Raportul STS arată că majoritatea apelurilor "false şi abuzive" sunt făcute de copii, tineri sau persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte date de pe cartele pre-plătite.
Cei care gestionează numărul de urgenţă mai spun că autorii acestor glume proaste "înjură operatoarele, râd, pun muzică sau nu vorbesc". Sunt şi oameni care cer numere de telefon sau cer legătura la diverse instituţii sau persoane publice, dar şi cetăţeni care sună la 112 şi cer sfaturi medicale.
Autorităţile fac încă o dată apel către oameni să nu încarce inutil liniile de urgenţă, repetând că un apel fals poate ţine linia ocupată şi duce în final la pierderea unei vieţi care are nevoie de intervenţie.
La 112 pot suna cei care au o urgenţă ce necesită intervenţia Salvării, Pompierilor sau Poliţiei.
Mai mult de 73% dintre apelurile către numărul de urgenţă 112 înregistrate pe întreg parcursul anului 2010 au fost false, informează Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Conform statisticii, cele mai multe apeluri false, aproape nouă din zece au fost înregistrate în judeţul Harghita, unde din aproape trei sute de mii de telefoane date la 112, circa 250 de mii au fost glume, farse sau informaţii care nu s-au co