80,76% din apelurile primite în trimestrul III al anului 2011 în judeţul Mureş la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost false, autorităţile nereuşind să identifice niciunul din autorii farselor, a anunţat col. Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. „Statistica pe trimestrul III din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru judeţul Mures arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 148.591 apeluri. Dintre acestea, 19,24% au fost reale şi 80,76 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 85,43 %, Poliţie – 11,88 %, Pompieri – SMURD – 2,11 % şi Jandarmerie – 0,57 % . Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, zero cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112”, a precizat col. Adrian Fulea.
84,50% din apelurile primite în trimestrul II al anului 2011 în judeţul Mureş la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost false, a anunţat, ieri, Dorel Demian, şeful Oficiului Judeţean de Telecomunicaţii Speciale Mureş. „Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru judeţul Mureş arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 154.017 apeluri. Dintre acestea 15,50 % au fost reale şi 84,50 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă 85,45 %, Poliţie 11,92 %, Pompieri – SMURD 2,04 % şi Jandarmerie 0,59 %”, a declarat Dorel Demian.
Potrivit acestuia, majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. „Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor,