Un alt român a câștigat un proces intentat statului român pentru că a plătit taxa auto atunci când a înmatricularat o mașină de ocazie, adusă din Germania. Curtea Europeană a sugerat impunerea unei taxe ”rutiere anuale”. Sursa: Adrian Paclisan
Domnul Nisipeanu a înscris în România un autovehicul de ocazie cumpărat în Germania. Acest vehicul, înmatriculat în Germania în anul 1997, are o capacitate cilindrică de 1.597 centimetri cubi şi respectă norma de poluare Euro 2.
Pentru a putea circula cu mașina pe străzile românești, bărbatul a plătit, pe 1 februarie 2010, suma de 4.431 de lei drept taxă de poluare. Ulterior, considerând că taxa este contrară dreptului Uniunii, Nisipeanu a solicitat restituirea sumei plătite. Iar după ce instanțele românești nu i-au dat câștig de cauză, bărbatul s-a adresat Curții Europene de Jutiție.
A doua decizie în defavoarea României
Pe data de 7 iulie, magistrații europeni au decis că actuala formă a taxei de poluare, percepută de stat român, contravine normelor Uniunii Europene.
Astfel, Curtea UE aminteşte că, astfel cum a stabilit deja în cauza Tatu, o reglementare precum OUG nr. 50/2008 are ca efect faptul că autovehiculele de ocazie importate şi caracterizate printr-o vechime şi o uzură importante sunt supuse, în pofida aplicării unei reduceri mari a cuantumului taxei pentru a ţine seama de deprecierea lor, unei taxe care se poate apropia de 30% din valoarea lor de piaţă, în timp ce vehiculele similare puse în vânzare pe piaţa naţională a vehiculelor de ocazie nu sunt în niciun fel grevate de o astfel de sarcină fiscală.
În aceste condiţii, reglementarea menţionată are ca efect descurajarea importării şi punerii în circulaţie în România a unor autovehicule de ocazie cumpărate din alte state membre.
Curtea arată că aceleaşi consideraţii se impun şi în ceea ce priveşte regimul de impozitare prevă