În primele cinci luni ale acestui an, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a desfăşurat peste 49.000 de controale în urma reclamaţiilor depuse de clienţii nemulţumiţi de calitatea produselor sau serviciilor primite şi a aplicat amenzi de peste 56,7 milioane de lei, conform raportului de activitate privind perioada ianuarie- mai 2011.
Valoarea totală a despăgubirilor acordate în urma reclamaţiilor a fost de peste 2 milioane de lei şi a constat în înlocuirea produselor, restituirea contravalorii acestora sau reparaţii ale produselor cu probleme. Cea mai mare despăgubire obţinută în urma unei plângeri depuse la ANPC în primele cinci luni ale acestui an a avut valoarea de aproape 32.000 de lei, conform datelor ANPC obţinute de gândul.
Topul celor mai mari despăgubiri obţinute în urma unor reclamaţii la ANPC
Sursă: informaţii obţinute de gândul din partea ANPC
Cele mai mari despăgubiri au fost acordate, în primele cinci luni ale acestui an, reclamanţilor din Bucureşti, Constanţa şi Bihor.
Cele mai multe sancţiuni, peste 13.600, au fost aplicate în cazul produselor alimentare, iar numărul cel mai mic de sancţiuni, 460, a fost înregistrat în cazul serviciilor financiare.
În perioada 1 ianuarie- 30 mai, cele mai multe reclamaţii primite la ANPC, 48,2% din total, au vizat serviciile nealimentare. Au fost înregistrate, de asemenea, 1.758 de reclamaţii în cazul produselor alimentare şi 2.327 de reclamaţii în cazul serviciilor financiare.
Serviciile de telefonie mobilă se află pe primul loc în topul celor mai reclamate subpieţe de consum, cu 938 de reclamaţii în perioada menţionată. Acestea sunt urmate de serviciile de furnizare a energiei termice, de serviciile de televiziune şi de serviciile de furnizare a energiei electrice.
Cele mai puţine reclamaţii, doar 2,1% din total, au fost depuse de către