Schimbul de informatii intre statele membre privind inmatricularea vehiculelor va deveni in curand regula obligatorie, pentru a permite urmarirea infractiunilor celor mai importante din codul rutier, indiferent de statul UE in care au fost comise.
Parlamentul European a dat unda verde noilor reguli privind cooperarea politieneasca in acest domeniu, iar obiectivul prezentei directivei este de a consolida securitatea rutiera si de a asigura egalitatea in fata legii a tuturor contravenientilor, inclusiv a celor care locuiesc intr-un alt stat membru.
"Dupa mai mult de trei ani de negocieri, acest acord este primul pas foarte important pentru a pune capat sentimentului de impunitate pe care il aveau anumiti soferi si pentru a reduce numarul victimelor de pe soselele noastre", a declarat deputata spaniola Ines Ayala Sender (S&D), raportoarea Parlamentului, potrivit biroului din Romania.
Peste 250 auto fara CV din Romania implicate in accidente
Foarte multi romani se deplaseaza periodic in strainatate cu autoturismul, ceea ce inseamna ca se expun riscului de accidente rutiere, indiferent daca sunt in culpa sau nu. Daca un autovehicul care isi are locul obisnuit de stationare in Romania este responsabil de producerea unui accident de circulatie in strainatate, persoanele prejudiciate vor fi despagubite prin sectiunea Carte Verde a politei RCA.
Insa, daca proprietarul nu are incheiata cartea verde, Biroul National de solutionare a daunelor din Sistemul Carte Verde aferent statului respectiv ca contacta Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (B.A.A.R.) pentru plata despagubirilor.
Numarul de dosare avizate de Birourile Nationale din Sistemul Carte Verde la B.A.A.R. si preluate ca dosare cu autovehicule cu locul obisnuit de stationare in Romania dar neasigurate RCA/CV ( cu accidente produse pe teritoriul Sistemului Carte Verd