Multi dintre noi avem colegi, la locul de munca, ce nu respecta nici o regula si nu au maniere.
Pentru a fi sigur ca nu devii unul dintre aceia despre care se vorbeste in soapta, iti oferim cateva sfaturi legate de ce anume sa nu faci la locul de munca. Sfaturile te vor ajuta sa iti creezi o imagine placuta atat in fata colegilor, cat si a superiorilor.
Fara barfe jignitoare
De-a lungul intregii zile petrecute la job, colegii vor incerca sa inceapa diferite conversatii cu tine, fie in pauzele de tigara, fie in pauzele dintre sedinte etc. In timpul unor astfel de conversatii, niciodata sa nu faci comentarii sau glume despre viata personala a altui coleg, in special despre religie, sex, stare civila, varsta sau orientare sexuala. Mai ales, fereste-te de barfe si zvonuri despre viata privata a celorlalti, barfe si zvonuri care ar putea sa nu fie adevarate, dar cu ajutorul carora ai putea nu doar deranja, ci chiar face foarte mult rau.
Mai degraba, abordeaza subiecte sigure despre evenimentele curente sau despre vreme. Poti pune intrebari in timpul dialogului atunci cand simti ca se apropie o tacere stanjenitoare.
Fara a manca nepoliticos
Multi dintre noi isi aduc mancare la munca sau cate ceva de rontait. Cel mai indicat este sa iti iei pranzul in spatiile amenajate special pentru asta. Nu uita ca nu este obligatoriu ca toti colegii tai sa simta mirosul mancarii tale si sa te auda cum rontai incontinuu.
Si in cazul in care mananci in locurile special amenajate, este indicat sa nu uiti ce te-a invatat mama acasa: nu manca cu gura deschisa si nu vorbi cu mancarea in gura. Nu arata cu furculita sau cutitul in timp ce vorbesti si pastreaza o tinuta fizica adecvata in timp ce iei masa.
Daca te decizi sa iei pranzul cu mai multi colegi in oras sau la un restaurant din apropierea serv