Deşi vinde în continuare cele mai multe telefoane mobile din lume, producătorul finlandez a pierdut, în ultimii ani, pe segmentul smartphone. Sursa: REUTERS
Acum nu mai mult de trei ani, în discuţiile informale, cunoscătorii împărţeau piaţa telefoanelor mobile în două categorii: Nokia şi alte telefoane. Era un semn al succesului companiei: între 1996 şi 2001, vânzările sale au crescut de aproape cinci ori, de la 6,5 miliarde de euro la 31 miliarde de euro. Însă, din 2008 încoace, afacerile au început să scadă. Perioada coincide cu lansarea iPhone de către concurenţii de la Apple.
Neadaptarea la schimbările care au apărut în comportamentul consumatorilor a fost unul dintre motivele pentru care Nokia a pierdut teren în faţa unor competitori inovativi pe plan mondial, deşi Nokia a fost pionierul smartphone-urilor, consideră Mihai Pătraşcu, directorul executiv al retailerului on-line din România Evomag.ro.
Cea mai grea perioadă din istorie
Telefoanele Nokia pierd teren în faţa terminalelor produse de Apple, HTC şi Samsung. Un alt punct slab care i-a îndepărtat pe consumatori este sistemul de operare folosit de finlandezi, Symbian, mai puţin apreciat de aceştia decât Android şi iOS. Acum, Nokia trece prin cea mai grea perioadă din istoria sa. Acum o lună, "Wall Street Journal" scria despre o posibilă intenţie a Samsung de a prelua compania, după ce şi Microsoft şi-ar fi manifestat o intenţie similară. Şi agenţia de rating Fitch le-a aplicat finlandezilor o lovitură, coborând ratingul companiei la "BBB-", asociat cu o perspectivă negativă, din cauza "îngrijorărilor serioase ale Fitch faţă de erodarea rapidă a cotei de piaţă a telefoanelor Nokia".
Finlandezii însă nu se dau bătuţi. Acum două zile, ei au anunţat o ieftinire cu 15% a telefoanelor inteligente. "Este o strategie prin care Nokia încearcă să-şi ţină clien