Un an și jumătate și peste un milion de euro. Atât i-a trebuit Ministerului Economiei să elaboreze și să lanseze biroul unic online pentru IMM-uri. Totuși, serviciile promise nu sunt funcționale.
Atunci când proiectul a demarat, în ianuarie 2010, reprezentanții Ministerului Economiei spuneau că ghișeul unic va ușura viața firmelor chiar începând din decembrie anul trecut, deși termenul oficial de finalizare era luna ianuarie 2011. Potrivit spuselor guvernanților din acel moment, biroul One Stop Shop urma să fie o platformă online unde IMM-urile ar fi scăpat de birocrație pe tot parcursul vieții lor: de la înființare și obținere de avize până la depunerea declarațiilor fiscale și lichidare.
Însă portalul nu era gata nici în ianuarie 2011. În acel moment, întrebați care este motivul întârzierii, oficialii ministerului au explicat că perioada de implementare a proiectului se va prelungi până în martie, „pentru a putea fi luate în considerare evoluţiile relevante care au avut loc atât în România, cât şi la nivel european“. Nu s-a întâmplat însă nici atunci. Costurile se ridică la 5,17 milioane lei (circa 1,2 milioane de euro), bani din care autoritățile au organizat întâlniri cu firmele și au creat portalul.
Prima încercare de lansare a One Stop Shop, de la începutul lunii iunie, a fost cu ghinion: funcționarii de la Economie au anulat după trei ore invitația transmisă pentru lansarea oficială programată inițial pe 2 iunie.
Însă chiar și după lansarea oficială de joi, în prezența premierului Emil Boc, ghișeul unic electronic nu este funcțional. Deocamdată, însă, site-ul biroului unic pentru IMM, www.immoss.ro, oferă doar știri de pe 25 de site-uri conexe cu activitatea mediului de afaceri. Din cauză că Ministerul Economiei nu a reușit să definitiveze transferul datelor din sistemele electronice ale instituțiilor care lucrează cu IMM-urile.