Mulţi români renunţă să mai bată magazinele şi fac cumpărături pe internet. Produsele vândute în spaţiul virtual şi-au câştigat clienţi din rândul persoanelor presate de timp. Magazinele stradale sunt preferate de cei cărora le place mersul la shopping.
Citiţi şi: Jumătate dintre femei urăsc cumpărăturile
Magazinele clasice, mai mult sau mai puţin renumite, oferă consumatorilor ocazia să-şi exerseze un ritual caracteristic societăţii de consum: shopping-ul. Acest limbaj social, pe care doamnele îl înţeleg şi îl respectă mai mult decât domnii, i-a determinat pe patronii de magazine să-şi reinventeze modul de prezentare, iar pe producători să aibă grijă mai mult la aspectul produselor. Spaţiile stradale destinate comercializării mai fac parte dintr-un ansamblu de factori care contribuie la socializarea indivizilor. Prin aceasta sunt şi singurele, spre deosebire de cele virtuale, care îţi oferă contactul direct cu mărfurile şi cu vânzătorul.
De celalaltă parte a baricadei, totul se rezumă la tehnologie şi rapiditatea acţiunii de a cumpăra. Internetul ne-a uşurat viaţa în multe privinţe, iar unul dintre segmentele câştigate este acela al cumpărăturilor. În epoca vitezei sociale nici nu se putea întâmpla altfel. Stând în faţa unui calculator poţi comanda de la îmbrăcăminte şi aparatură electronică la masa de seară, bijuterii şi bilete la concerte. Într-adevăr, în magazinele virtuale nu găseşti hârtie igienică sau pastă de dinţi, deşi sunt câţiva întreprinzători temerari care, pentru un comision, îşi asigură chiar şi această gamă de produse personale.
În România funcţionează mii de magazine virtuale, iar în topul accesării lor de către consumatori se află cele care vând produse electronice şi electrocasnice, telefoane mobile şi diverse gadgeturi. Dacă bărbaţii români preferă în general aparatura şi ultimele noutăţi tehnice, femeile sunt in